מה ההבדל בין מלגזה למלקטת ומתי נשתמש בהן?

אם אתם זקוקים לכלי שיעזור לכם להרים ולשנע ציוד מסוים, או אפילו בני אדם, אתם מיד נכנסים לבלבול בין כל ההגדרות האפשריות – האם אתם צריכים מלגזה מסוג מסוים? או שאתם בכלל צריכים מלקטת? ומהי המלקטת ובמה היא בכלל שונה מהמלגזה? במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר במושגים, ולהבהיר מה בעצם מבדיל בין שני המכשירים הללו, מה משותף להן, והכי חשוב – לאיזו עבודה ניקח כל אחד מן הכלים הללו? אתם מוזמנים לקרוא את המאמר, ולהבין בסופו מהו הכלי שמתאים לכם. מה מבדיל ומה מחבר בין המלגזה למלקטת

  • המלקטת כסוג של מלגזה – קודם כל, חשוב לעשות סדר ולהבין כי לא מדובר על הפרדה מוחלטת. מלקטת היא בעצם סוג מסוים של מלגזה. זה לא מפתיע כשמסתכלים עליה, כי יש בה חלקים רבים אשר דומים מאד למלגזה – המבנה הכללי שלה מאפשר לאדם לשבת בתוכה, לנהוג בה, ולהרים חפצים כבדים וגדולים ולהניח אותם במקום. מבחינה זו, המלקטת היא פשוט המלגזה שיכולה להתאים לעבודות של ליקוט, כפי שניתן להבין מהשם שלה. לא כל עבודת הרמה היא בהכרח עבודת ליקוט, הרי – יש פשוט עבודות הרמה של מטענים רבים שיונחו על המלגזה. אבל המלקטת מסוגלת ללקט בעצמה את המשטחים השונים, את החפצים ואפילו משטחי הרמה עם בני אדם – להרים אותם ולהניח אותם במקום. מבחינה זו, המלקטות הן מעין מלגזות משודרגות, אשר הותאמו באופן ספציפי לעבודות הליקוט.
  • היכן עובדים עם הכלים הללו? – המלגזות הן בעצם המשפחה של כמה כלים שונים. על כן, ניתן למצוא דגמי מלגזות שיתאימו לעבודה בחוץ ובתנאי שטח, בעוד שישנן מלגזות אחרות שמתאימות יותר לעבודה פנימית בתוך שטח סגור. מלקטת היא במובהק מלגזה שמתאימה לעבודה פנימית. אנו מוצאים אותה בשימוש בעיקר במחסנים ובחנויות שונות. המבנה של המלקטת איננו מאפשר לה לעבוד בחוץ, שכן אין לה גלגלי שטח גדולים, אלא גלגלים עדינים לעבודה בשטח סגור.
  • איך המכשירים עובדים? – המלגזות יכולות לעבוד בשיטות שונות. ישנן מלגזות הדיזל אשר צורכות כמובן בנזין, והן מתאימות לעבודה בשטח סגור. מלגזות חשמליות הן עם מנוע שנטען בחשמל, ולכן מתאימות יותר לעבודה בפנים. קיימות גם מלגזות "אדם הולך" אשר מונעות ע"י אדם שמזיז אותן, ובאמצעות כוח הרמה הידראולי בלבד.

אז איך מוצאים את הכלי שיתאים לעבודה שלכם? בבואכם לבחור בכלי המתאים הקפידו לחשוב מהי בעצם המטרה שלו. במחסנים רבים, יעדיפו לבחור במלקטת באופן טבעי כי הוא מושלמת לעבודות הליקוט והסידור שנעשים שם. בעובדות באתרי בניה ובשטחים חקלאיים, ולעתים גם בחלק מהמחסנים הגדולים יותר – יש צורך במלגזות מסוגים אחרים.     מלגזות

Posted in בלוג and tagged , .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *