כיצד לבחור מלגזה מתאימה למחסן?

מלגזה היא ציוד חיוני לתפעול שוטף של מחסנים ואולמות תצוגה. הנה כמה שיקולים שאליהם כדאי להתייחס כאשר בוחרים מלגזה:

א. מפרט - הדרך הטובה ביותר לבצע סינון גס בין סוגים שונים של מלגזות היא להתייחס למפרט הטכני. באמצעות המפרט הטכני ניתן ללמוד האם מדובר על מלגזה עם מנוע דיזל או בנזין, על מלגזה חשמלית או על מלגזה אחרת. יש לבחון את הדרישות מהמלגזה ולוודא שהמפרט הטכני עולה בקנה אחד עם אופי השימוש. רצוי גם לבדוק את סביבת העבודה העתידית בתוך המחסן ולהתאים אותה למידות של המלגזה.מלגזה למחסן

ב. סוג הנעה - בחירת מלגזה מתאימה למחסן מחייבת היכרות עם היתרונות והחסרונות של סוגי הנעה שונים. היתרונות של מלגזה חשמלית הם תוחלת חיים ארוכה, יכולת תמרון גבוהה והפעלה שקטה. עם זאת, החסרונות הם עלות גבוהה של תיקונים מורכבים וטעינת מצבר ממושכת. מלגזות גז יציעו עלויות תחזוקה נמוכות ותדלוק מהיר, לעומת מלגזות דיזל שמתאפיינות בחוזק ועלויות הפעלה נמוכות.

ג. יכולת הרמה - אי אפשר לבחור מלגזה מתאימה למחסן בלי לבדוק את יכולת ההרמה שלה. זו הפונקציה העיקרית של מלגזה המשמשת לשינוע, העברה, פריקה וטעינה של מכולות או מטענים. מלגזות דיזל נחשבות לבעלות יכולות ההרמה הגדולות ביותר והן מתאימות ליישומים תעשייתיים מורכבים, בעוד מלגזות חשמליות יתאימו למחסן קטן ולאולמות תצוגה.

מה עדיף: מלגזה חדשה או יד שנייה?

כדי לבחור מלגזה מתאימה למחסן צריך גם להתייחס להבדלים בין דגמים חדשים ומשומשים. באופן עקרוני, הרבה תלוי במצב המכאני של המלגזה ובשנת הייצור שלה. יש לא מעט מלגזות יד שנייה שנמכרות במחירים אטרקטיביים עבור קהל הלקוחות. מלגזות מן הסוג הזה בהחלט יכולות לסייע לחיסכון בהוצאות, אך הן מחייבות בדיקה מעמיקה מבחינת הרוכש.

בחירה של מלגזה מתאימה למחסן צפויה לשרת את הלקוח לאורך שנים רבות. המלגזה היא חלק בלתי נפרד מרשימת הציוד של המחסן והיא מתאימה גם למפעלים וחנויות. יחד עם זאת, יש לבדוק היטב את המפרט הטכני, את סוג ההנעה ואת יכולת ההרמה.

Posted in כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *