מתקני הרמה

עובדים נכון – עובדים בטוח

ארץ ישראל מאופיינת ומתאפיינת במזג אוויר נוח סך הכל, אנחנו לא חווים סופות שלגים או תנאי מדבר יבשים. אם נשווה את מזג האוויר בישראל אל מול מדינות אחרות (ואפילו יבשות) אזי נשמח כי אנחנו גרים במדינה טרופית המאפשרת לנו ליהנות מהים בקיץ ומבריכה מחוממת בחורף. כאשר אנו עובדים בחוץ, משמע מקום העבודה שלנו הוא הסביבה החיצונית, עלינו לדאוג לכמה כללי ברזל במהלך העבודה, זאת על מנת לוודא ולשמור על הבריאות והביטחון שלנו ועל הבריאות והביטחון של הקולגות שלנו. בשורות הבאות נדבר מעט על כללי עבודה בחוץ בהתחשב בסוג עבודה הכוללת מאמץ פיזי ושימוש במכונות הרמה שונות.

כללי בטיחות

  • ישנים טוב – בן האדם זקוק לשינה ושינה טובה ככל האפשר. בצבא תמיד לימדו אותנו כי אדם זקוק ויכול להסתפק בשש שעות שינה בלבד אך מכיוון שכל אחד ואחת מאתנו מורכב אחרת, שעות השינה הנדרשות שונות. יש כאלו אשר 5 שעות יספיקו להם בכל לילה ויש כאלו שעשר שעות שינה הן הזמן המינימלי ובלעדיו לא יכולים לתפקד. כאשר עובדים בחוץ ולא קיימות רשתות הצללה המגינות עלינו מפני החום וקרני השמש, יש לדאוג לישון טוב בלילה ולא להגיע עייפים. החום בשילוב חוסר שעות שינה, הוא שילוב קטלני העלול לפגוע בנו ובביטחון שלנו והסובבים אותנו.
  • מתחזקים נכונה – כאשר עובדים בגובה ואף מתפעלים מתקני הרמה שונים, חשוב מאוד להקפיד על תחזוקה נכונה של מתקני ההרמה. הסיבה לשמה יעשה שימוש במתקני הרמה היא לרוב חוסר יכולת הרמת משקל או הגעה לגובה, ולכן יש להקפיד במיוחד, שכן ככל שחפץ נופל מגובה רב יותר, רמת מסוכנתו ועומת פגיעתו בקרקע, גוברת. הקפדה על תחזוק המכונות תבטיח לנו תפעול בטוח ונעים.
  • ארוחת צהריים – "הצבא צועד על קיבתו" וכך גם יתר בעלי התפקידים. על כן כולנו צריכים לאכול טוב ונכון. אוכל הוא אינו רק הנאה אלא גם מה שמפיק לנו אנרגיה. אכילה נכונה ומבוקרת תעניק לנו את הכוחות הנדרשים. כאשר מדובר על עובדים הפועלים ומתפעלים מתקני הרמה, חשוב מאוד להקפיד על הפסקות צהריים. אומנם סיבת ההפסקה היא האוכל אך המנוחה המתלווה, אקוטית עד מאוד ומחדשת את הכוחות להמשיך את יום העבודה.

לסיכום, נהלי עבודה אינם נכתבים סתם ויש להקפיד עליהם, קל וחומר כאשר מדובר על עבודה בעזרת / שילוב מתקני הרמה. הקפידו על כללי הבטיחות וחזרו הביתה כל יום, לבלות עם המשפחה. הרמה נעימה!

Posted in כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *