סוגי מלגזות למכירה

היכרות עם סוגים שונים של מלגזות יכולה לתרום ללקוחות פרטיים או חברות המתכננים לבצע עסקת קנייה. במאמר הבא נציג את מאפייני הכלים ונבין כיצד בוחרים אותם.

השימוש במלגזה נפוץ בשורה ארוכה של גופי תעשייה ומסחר. המלגזה משמשת לתפעול שוטף של מפעלי ייצור, סדנאות עבודה, אולמות תצוגה ומחסנים וניתן להיעזר בה גם בעבודות בנייה, שיפוצים, הובלות, שינוע, לוגיסטיקה וכן הלאה. המלגזה היא למעשה כלי רכב ממונע שייעודו העמסת ותובלת מטען למרחקים קצרים. הייחודיות של המלגזה נובעת מזרועות פלדה המוכנסות מתחת למטען ומאפשרות לייעל תנועה של חלפים, חלקים וכלים שונים.

אופי השימוש המגוון במלגזות תורם לייצור דגמים שונים. מלגזה אופיינית היא מכונה ניידת עם גלגלים המופעלת באמצעות תמסורת וחלקי הנעה, אך המנוע שלה יכול להיות מופעל באמצעות גז פחמימני מעובה, בנזין או דיזל. יש גם מלגזות למכירה עם מנוע חשמלי שהיתרון שלהן הוא הפעלה שקטה וחיסכון בהוצאות. הדבר החשוב מבחינת הרוכש הוא לבדוק את המפרט הטכני של הכלי ולוודא את ההתאמה שלו לצרכים ולאופי השימוש הצפוי.

מלגזות דיזל, מלגזות חשמליות ומלגזות אדם הולך

הדרך הנכונה לחפש מלגזות למכירה היא להבחין בין שלושת הסוגים המרכזיים:

א. מלגזות דיזל – אלו המלגזות הראשונות שפותחו כבר לפני עשרות שנים. היתרון של מלגזות דיזל הוא עוצמה גבוהה ויכולת להרים או לגרור משאות כבדים. מלגזות דיזל עובדות בקלות תחת כיפת השמיים ולא מוגבלות בגלל תנאי מזג אוויר, גשם ולחות. החיסרון שלהן הוא פליטת גזים רעילים ורעש שאינו מתאים לעבודה בחללים סגורים ומקורים. אלו גם מלגזות גדולות המתקשות להתנייד בין מעברים צרים. התחזוקה שלהן כוללת החלפת מסננים ושמנים אחת לתקופה ורצוי לקחת זאת בחשבון בקביעת התקציב.

ב. מלגזות חשמליות – אלו מלגזות נפוצות בעיקר באולמות תעשייה סגורים. הן עובדות בצורה שקטה ולמלגזות למכירהא פולטות גזים רעילים. מלגזות חשמליות מומלצות על ידי ארגוני איכות הסביבה, אך החיסרון שלהן הוא עוצמה מוגבלת. בתוך הקטגוריה של מלגזות חשמליות למכירה כדאי לבצע השוואה לפי יכולת הרמה וגרירה, משקל ותדירות הטענה של המנוע.

ג. מלגזות אדם הולך – אלו מלגזות נפוצות מכפי שנהוג לחשוב, למרות שהחיסרון שלהן הוא יכולת הרמה מוגבלת בלבד. המלגזות נדחפות על ידי המפעיל כדי לזוז ממקום למקום והיתרון הוא שאין צורך בהכשרה, ניסיון או רישיון. במילים אחרות, לקוח המחפש מלגזות למכירה יכול לבחור בדגם הזה ולחסוך בהוצאות על תקופת הסמכה וקבלת רישיון נהיגה ייעודי מטעם משרד התחבורה. מלגזות אדם הולך מומלצות אם המפעיל אמור לעשות בהן שימוש רב במהלך היום ולהישאר עירני ורענן.

לסיכום, לכל מלגזה יש יתרונות וחסרונות אחרים הנובעים מהמפרט הטכני ומאופי הייצור שלה. כדאי לבדוק את המפרט לפני שבוחרים מלגזות ולקבל המלצות מחברות ואנשי מקצוע העוסקים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *