ציוד לעבודה בגובה

בטיחות בעבודה לגובה עם מתקני הרמה בעונת החורף

עבודה בגובה עם מתקני הרמה מסוכנת לכל אורך השנה, אך בתקופת החורף היא כוללת גם שורה ארוכה של תאונות נפוצות. אלו כללי הבטיחות העיקריים והטיפים למניעת התאונות:

  1. הרמת עובדים – התאונה השכיחה ביותר בתקופת החורף היא נפילה של עובדים לאחר הרמה לגובה. זו תאונה שמתרחשת בשל רוחות סוערות, מזג אוויר לא צפוי, גשמים וכדומה. אסור להרים אדם במלגזה שלא אושרה לכך על ידי בודק מוסמך ויש לוודא שהמרחק בין מרכזי הגלגלים הקיצוניים באותו ציר הוא 900 ס"מ לפחות. כך מבטיחים את היציבות ומונעים נפילות מגובה רב.
  2. מנגנוני נעילה, הרמה ופיקוד – תאונות נפוצות נוספות מתרחשות בשל שימוש לא נכון במנגנוני נעילה, הרמה ופיקוד של המתקנים השונים. אפשר למנוע את התאונות הללו אם בודקים את תקינות הסל על פי הוראות היצרן. יש להרים סל ריק עד לגובה המרבי, לבדוק את תקינות ההפעלה ורק לאחר מכן לאפשר עבודה בגובה בעונת החורף.
  3. ציוד בטיחות – הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחות בעבודה עם במות הרמה ומתקנים נוספים היא לספק ציוד ייעודי. הציוד חשוב לכל אורך השנה, אולם בחורף יש לו משמעות מיוחדת. רשימת הציוד המתאים לעבודה בגובה בחורף כוללת כובע מגן, נעלי בטיחות עם סוליות למניעת החלקה ורתמת בטיחות תקנית עם מערכת לבלימת נפילה. את רמת הבטיחות מעגנים בחורף לנקודת עיגון חזקה ויציבה בסל.

ציוד לעבודה בגובה

הכנת מתקני הרמה לעבודה בחורף

במת הרמה וכל מתקן אחר שאמור לספק פתרונות באמצעות ציוד לעבודה בגובה בחורף נדרשים לעבור בדיקות תקופתיות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. בדיקות אלו מוודאות את התאמת המתקנים לתנאי מזג האוויר בחורף, את עמידתם בהנחיות המוסד הארצי לבטיחות וגהות ואת מידת ההתאמה שלהם לתנאי השטח. יש לוודא את שלמות מסגרת הבטיחות לפני תחילת העבודה ולבדוק תקינות שרשראות הרמה, צמיגים, צופר, מערכת אורות וקלשונים.

לסיכום, כל הפעולות המבוצעות טרם עבודה בגובה בחורף מטרתן למנוע את התאונות הנפוצות. חשוב לבצע את הפעולות הללו ולשמור על כללי הבטיחות.

Posted in בלוג and tagged , .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *